1. Cíle práce sekce

• chirurgie chronického zánětu středouší a jeho komplikací; tumory spánkové kosti a laterobase (ve spolupráci se sekcí base lební); třmínková chirurgie
  • chirurgie nedoslýchavosti a hluchoty: kochleární a kmenové implantáty, implantáty na principu kostního vedení BCI (bone conduction implant) a aktivní středoušní implantáty;
  • endoskopická ušní chirurgie jako nová metoda operačního řešení vybraných indikací chronické otitis;
  • zavádění celoplošného novorozeneckého screeningu sluchu a screeningu sluchu pětiletých dětí ve spolupráci s pediatry. Analýza efektivity novorozeneckého screeningu sluchu. Nastavení procesů, aby u negativně testovaných novorozenců bylo stanoveno pravidlo rescreeningu a v případě zjištění trvalé poruchy sluchu bylo možno provést následnou rychlou léčebnou korekci (sluchadla, kochleární implantát)
  • jednání se zdravotními pojišťovnami v zavádění kódů nových výkonů (středoušní implantáty, oboustranná kochleární implantace, kochleární implantace u jednostranné hluchoty)
  • příprava registračních listů nových a modifikovaných výkonů

2. Plánované akce

Vzdělávání odborné i laické veřejnosti v problematice ušních onemocnění.
Organizace odborných akcí.

Temporal bone course – Prague - 1x ročně - www.temporalbonecourse.cz

60. Otologický den - 3. prosince 2020, Praha

3. Kontakty